Pengenalan Help Desk
Help Desk elearn dibangunkan pada enjin blogspot. layari : http://panduanmoodle.blogspot.com Terdapat juga ruangan dimana pengguna boleh mengutarakan secara langsung masalah diruangan cbox yang disediakan. Menu Help Desk ini juga terdapat pada skrin utama LMS Moodle http://elearn.umt.edu.my
Carta Aliran Help Desk elearn
Apabila pengguna membuat aduan melalui eborang ini, maklumat tersebut akan dihantar terus ke emel adika27@yahoo.com. Mesej yang pantas dapat dikenalpasti melalui id yahoo sekali gus menjimatkan masa menunggu pengguna. Masalah pengguna akan disemak, sekiranya masalah rutin, masalah pengguna akan diatasi disamping notis rujukan pada Soalan Lazim. Sekiranya ia adalah kes baru, tindakan lebih terperinci akan dikenalpasti dan ia akan direkod sebagai maklumat baru dalam ruangan soalan lazim.
Altenatif Lain Dalam Membantu Pentadbir
Pesanan Segera ke yahoo Masseger : adika27
Juruteknik dimohon pastekan masalah pengguna kepada ym : adika27 dengan syarat maklumat-maklumat berkaitan dengan aduan pengguna diberikan dengan lengkap. kegagalan untuk memberikan maklumat lengkap menyebabkan masalah pengguna tidak dapat diatasi dengan cepat.
Juruteknik dimohon pastekan masalah pengguna kepada ym : adika27 dengan syarat maklumat-maklumat berkaitan dengan aduan pengguna diberikan dengan lengkap. kegagalan untuk memberikan maklumat lengkap menyebabkan masalah pengguna tidak dapat diatasi dengan cepat.
Pesanan SMS ke talian : 019-9829025
Memandangkan proses pembelajaran adalah tidak terbatas pada waktu pejabat sahaja, juruteknik diminta untuk memaklumkan kepada pelanggan/pelajar nombor telefon 019-9829025 untuk tujuan aduan masalah elearn.
Facebook
Dalam proses....
Pautan : http://panduanmoodle.blogspot.com